Kärlek

 
Ni som kanske inte vet så vet jag en del om så kallade KÄRLEK! 
Hur killar är mot oss kvinnor och hur vi kvinnor är mot män. 
Finns en förklaring och jag ska vara ärlig vi kvinnor är värre än män i många lägen, men det män är expert på är att krossa en kvinnas hjärta och såra en kvinna otroligt mycket, som jag så har jag fått hjärtat krossat för många gånger. Då får man en tankeläsare om det är fel på sig själv som gör så att mannen ej vill längre. 
Det kan mycket väl handla om just den personen själv också. 
Jag trivs att vara singel för att det är inga bekymmer eller en massa bråk då, men visst kan man sakna någon oerhört mycket men det hjälper inte att hunda efter den mannen för att man mår bara mer piss utav att t.ex hålla koll på den personen, de vill säga instagram, facebook eller om det är om en kvinna så kan det handla om facebook, instagram, twitter eller blogg. 
Det blir betydligt bättre om man slutar hålla koll för det slutar bara med att man blir bara sårad och deprimerad. 
Jag skulle göra allt för en person just nu men jag har gett upp om det hoppet och gått vidare. 
Har en jobbig historia med just den personen men har gått vidare. 
Gå vidare men gör det på rätt sätt! Ej genom att ligga med någon annan eller bli tillsammas med en man/kvinna på en gång för tro mig det hjälper inte! 
 
 
 
 
Och då kommer vi till självkänslan och självförtroendet. 
Istället för att tro att det är fel på dig, ha huvudet högt och va bestämd att det ej var fel på dig utan den personen som förlorar en guldvärd människa i sitt liv. 
För vi människor är starkare än vad vi tror, men vissa utav oss har bara inte kommit till det stadiet ännu. 
Om någon säger: 
" Va söt du är eller du ser bra ut idag"! 
Ta åt dig då och förbygg din självkänsla och ditt självförtroende, det hjälper. 
Till skillnad från mig och ni andra så har det tagit väldigt lång tid för mig att bygga upp min självkänsla och mitt självförtroende p.g.a JAG har blivit i stort sett dumpad av alla och då tar det längre tid. 
Men som sagt jag ler alltid & sprider min glädje till alla och mår great framför alla mina nära och kära samt mina vänner. Fast på insidan av mig så är det för mycket att kunna hantera själv. Om någon annan mår dåligt så ställer jag alltid upp eller om det ens gäller något annat så ställer jag alltid upp. Det är väldigt sällan jag säger NEJ till människor p.g.a jag är en sån person som ALLTID ställer upp i alla lägen och bryr mig alldeles för mycket. 
 
 
Den personen som jag är idag kommer inte ändras bara för att 1 eller flera personer gör mina dagar skit eller  behandlar mig som skit. Kommer alltid vara samma person! 
När det gäller kärleksfronten för mig så är jag singel och glad, men klart man saknar att ha någon som kan hålla om en och bry sig lika mycket som jag. 
Men Singel & Glad! 
Så ta tag i dig själv nu! 
 

Kommentarer
Postat av: Isa

Fin blogg:)

Bra inlägg detta är så sant, killar är bra på att såra :/ Det är svårt att komma över killen ibörjan vill man bara göra allt för att få tillbaka honom. Jag blev singel för ungefär 3 veckor sen. Vårat förhållande höll i typ 1 månad, det var han som gjorde fel

Svar: Tack så mycket! :) Jo det är sant men vi kvinnor kan också vara riktigt grymma som de är. ;-)
Åhh okej men hoppas du kommer över honom på ett bra sätt! Inge dumt bara ;-))
Stephanie L. Redman

2013-06-11 @ 21:40:55
URL: http://isajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback