Så dåligt självförtroende. Varför har vi tjejer det?

 
 
 
Nu har jag en väldigt bra bra fråga. 
Varför har vi tjejer så dåligt självförtroende? 
Är det p.g.a svartsjuka på andra tjejer eller är sitter det bara i oss. 
Jag ska vara ärlig jag har riktigt dåligt självförtroende fast många säger att jag ser bra ut och är söt. 
Bullshit tycker jag och säger tillbaka, de blir då irriterade på mig. 
Men jag tar ändå inte åt mig äran eller komplimangerna. Varför gör vi inte det? 
 
Det är så många fler tjejer här i Sverige och Världen som tycker samma sak som jag och vet inte varför. 
Jag tror det handlar om att vi tittar på andra tjejer och blir svartsjuka. 
Men hur ska vi göra då för att få ett bra självförtroende? 
Jag hatar att jag inte trivs med mig själv. 
Och så tycker många andra med. 
Vi klagar på hur våra kroppar är. 
Den ena säger jag är tjock och den andra säger att den är för smal. 
Jag tycker jag ser ut som en jävla fettknop och alltid tyckt. 
Jag tycker jag har ett fult ansikte dessutom. Så fattar inte varför alla säger att jag är söt? 
Det är vi dåliga på, vi tycker vi är tjocka och sen så hamnar vi i en depression istället och slutar äta. 
Läser i Veckorevyn t.ex där det står om ett hälsosamt liv osv.. Då säger vi till oss själva, aa men det ska jag börja med. Sen slutar det efter 2dagar. Vad ska vi göra för att ha ett hälsosamt liv och må bra? 

Kommentarer
Postat av: Maddiie

Jag tror det är lite både och. Jag tror att om man redan har lite dåligt självförtroende så blir det inte bättre av att folk och speciellt tjejer säger elaka saker om än, hur man ser ut osv. Men många gånger så är de tjejerna lika osäkra som en själv bara att man inte ser det.

Istället för att kanske blänga elakt eller säga någon elak kommentar till tjejen men det snygga håret som man själv skulle vilja ha kan man istället ge henne en komplimang för håret. För hon kanske är lika osäker som en annan.

Sen tror jag tjejer över lag har svårt att ta emot komplimanger för säger man tack visst är ex mitt hår snyggt så kan man framstå som snobbig, bitchig osv. Sen har vi tjejer en förmåga att överanalysera vad folk säger till än, ex när man får en komplimang. Vad menar det med komplimangen, försöker de vara ironiska osv.

Svar: Du har helt rätt ;) Precis så känner jag, men skriver inget elakt till någon. Är vi tjejer är egentligen helt perfekta hur vi än ser ut :) <3
Steffie Lindgren Redman

2012-11-08 @ 10:52:25
URL: http://maddiie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback