Är jag perfekt om jag ser ut som en Barbie i dina/era ögon?

 
Kom på en sak. 
 
Tycker vissa killar att tjejer ska se ut som barbies eller? 
Jag tycker det är fel, jag vill kunna visa vem jag är själv varje dag. 
Vill inte visa en annan person som inte är mig själv. 
 
Tycker det är fel utav en hel del killar, att de tycker att tjejer ska ha perfekta kroppar och ansikten. 
Som t.ex modeller, de har redigerat en massa bilder som killar tittar på. 
Samt i filmer så är det samma sak, de redigerar en hel del. 
Jag redigerar en massa bilder på mig för att jag vill vara perfekt i ansiktet och om kroppen. 
 
Visst jag har ett skit dåligt självförtroende, men jag nöjer mig ändå med hur jag ser ut. 
Jag vill inte se ut som en pinne eller ha botox i ansiktet, eller fake tuttar. 
 
Jag vill inte se ut som en barbie o vara en robot. 
Jag vill kunna vara mig själv och att folk ska se vem jag verkligen är. 
Måste man jämnt ha smink på sig för att ha smink eller skit fina kläder under veckodagarna för att killarna ska gilla det. 
 
Måste jag ha den perfekta kroppen och ansiktet för dig/er för att vara vacker, snygg och sexig? 
Jag hatar att vara en annan person ibland. 
Äter knappt inte ens längre p.g.a man blir nedtryckt över att: 
 
" Varför har du inget smink"? 
"Dom där skulle sitta bra på dig".
"Du borde ha mjukisar på dig"?  
 
Seriöst måste man göra som alla andra säger hela tiden. 
Jag vill göra vad jag vill och vill bestämma vad jag vill göra med min kropp. 
 
Visst jag kanske inte är nöjd, men jag kan alltid själv ändra på det. 
Jag vet att många fler tycker att de ska vara perfekta i andras ögon. 
Men va dig själv istället. 
Det kanske får den personen att inse att du är perfekt. 
 
Det är för det första insidan på en persom som räknas och inte utsidan för det mesta. 
Om du gillar personens insida, så borde du gilla utsidan också. 
Utsidan på en person har vissa grejer som en annan person inte har. 
 
Måste vi alla tjejer förändra våra utseendén för er män!? 
 

Kommentarer
Postat av: Gurleen

Du är otroligt vacker för den du är inte för den du borde bli! Killar kan vara jävla rövhål ibland dom ska man fullständigt skita i ! Och dessa kommentarer kommer säkert ifrån tjejer med urdåligt självförtroende eller så är dom helt skruvade i huvudet :S Tro mig gumman och det menar jag du är jätte vacker ! spelar ingen roll om du har smink eller inte har smink du är vacker iallafall ! <3 <3 <3

2012-10-12 @ 17:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback