Jag.

 
(Taget foto av Caroline)
 
Hur ska jag kunna hitta mig själv igen.
Vem är jag och vart tog den Stephanie jag känner igen någonstans. 
Vad har hänt med mig, har jag blivit en annan person. 
 
Som jag skrev förut att jag kommer bli en tjej som slutar bryr sig om andra och ska bli så kall osv. 
Tror faktiskt det hände med mig och märkte efter ett tag nu att det är inte jag. 
Jag gör saker som jag gjorde när jag var 15 och min kropp mår verkligen inte bra utav det. 
Jag vet inte hur jag ska göra för att få tillbaka mig igen. 
 
Jag ska sluta vara dryg och kall mot människor, för som jag känt mig i alla år så har jag ALLTID brytt mig om alla människor, har alltid brytt mig mer om andra än vad jag har brytt mig om mig själv. Vilket var fel också för kunde aldrig då tänka på hur jag mådde då. 
Sist jag kunde sätta mig ned och tänka på mig själv var när jag satt på en sten vid sjön i Norrköping och var själv under sommaren när mamma var uppe i Stockholm och träffade sin nuvarande man. 
Då kunde jag tänka på mig själv och visste exakt vad jag då skulle göra för att jag skulle kunna må bra igen och hitta mig själv. Måste jag behöva gå runt och tänka på mig hela tiden fast jag inte vill, är rädd för att kunna bry mig om hur jag mår, vill inte veta hur jag egentligen mår, är livrädd för att veta sanningen. 
Jag hatar att behöva tänka på mig själv. 
Älskar alla i min STORA familj! 
Kommer aldrig sluta bry mig om min familj för ni betyder så himla mycket för mig. 
Ni kan inte välja åt mig om vem jag ska bry mig mer om eller inte bry mig om, för jag BRYR MIG om precis er ALLA! 
 
Jag orkar faktiskt inte hålla på höra bråk om er för det får mig bara så himla ledsen.
Men vad brukar alla säga, alla familjer bråkar. 
Men när kan ni lyssna på mig?! 
 
Vet ni ens hur jag mår, hur långt jag kan gå för att ni ska inse att jag behöver få er att lyssna på mig för en gång skull. 
Kan ni ställa upp för min skull någon gång när jag mest behöver er. 
När ni måste förstå t.ex när jag är arg och ledsen så måste jag vara för mig själv för att kunna bli lugn och kunna vara trevlig igen. 
Jag kan vara otrevlig ibland och det är medveten om men ni måste förstå varför då. 
Om jag mår dåligt så visar jag aldrig det för vill inte att någon ska fråga för ni börjar bara gråta..
Jag ler alltid på utsidan men insidan på mig vill jag inte visa för någon för den är inte glad. 
Kan vara så arg att jag inte kan hantera mig, så arg att jag börjar gråta, skaka och får ingen luft.. 
 
Men som sagt vart är jag nu, vart står jag med fötterna, hur mår jag? 

Kommentarer
Postat av: Anieliqa

Du vet att jag lyssnar? <3

2013-08-07 @ 19:49:42
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

fin bild

Svar: tack :)
Stephanie L. Redman

2013-08-09 @ 11:05:41
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback